جذب نخستین دانشجویان کارشناسی ارشد  HSE

در دانشگاههای دولتی


    بعد از مدتها انتظار، پای  HSE  به دانشگاه های دولتی هم رسید! ، رشته ای تحت عنوان  HSE سال گذشته (1388) در دانشگاه پلی تکنیک تهران (دانشگاه امیرکبیر) در دانشکده عمران و محیط زیست موفق به اخذ مجوز از وزارت علوم گردید و نخستین ورودی های HSE در دانشگاههای دولتی را به خود اختصاص داد، این رشته پذیرش خود را از طریق آزمون سراسری وزارت علوم سال 1388 البته در زمان تکمیل ظرفیت انجام داد، ولی امسال (1389) در آزمون خبری از آن نبود - بعید نیست باز در زمان تکمیل ظرفیت ارائه شود - ، در عوض در دانشگاه نفت رشته ای تحت عنوان مهندس شیمی_ HSE  دیده می شود،

     این موضوع به اینجا ختم نمی شود تا اینجا که دانشکده HSE دانشگاه شهید بهشتی (دانشکده حفاظت و بهداشت کار سابق) در سال 1390 یعنی سال آتی با مجوزی که از وزارت بهداشت دریافت نموده اولین دانشجویان  HSE  خود را در مقطع کارشناسی ارشد، در کنار مهندسی ایمنی که از طریق آزمون وزارت علوم بود ، جذب خواهد نمود. ( ظرفیت آن گویا 6 نفر است.)

    در این میان با ورود گرایشهای جدید برای بهداشت حرفه ای که اخیرا " مهندسی بهداشت حرفه ای " شده است، رشته ارگونومی هم جای خود را باز نموده و امسال 1390 حدودا 30 نفر از داوطلبان رااز طریق آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت جذب خواهد نمود.

     همه اینها حاکی از توجه مقامات، به مقوله ایمنی و بهداشت و توجه به  اهمیت آن است. امیدواریم که روز به روز شاهد ارتقای کیفی این رشته در کنار مسائل کمی نیز باشیم.


سعید کمالی فر       

مدیریت وب و گروهSKLF